Sunday, September 13, 2009

Ramadhan

Ramadhan kali ni aku rase cukup sekejap, diam tak diam, lagi seminggu dah nak aidilfitri. Ramadhan kali ni juga aku rase paling susah nak buat pilihan, tahun lepas aku beraye kat sini (kl - rumah belah mertua) dan sepatutnya tahun ni aku beraya kat kelantan. Tapi macam orang kate, malang tak berbau, mak mertua aku kemalangan sehari sebelum puasa. Keadaan agak teruk jugak, tulang belakang dia patah. Tapi alhamdullillah dia masih lagi boleh berjalan tapi tak boleh masak. Aku berbelah bahagi samada untuk balik kelantan ataupun beraya kat sini jer. Kalau aku balik kelantan, mesti mak mertua aku sedih sebab satu2nya anak dia tak ade dihari mulia, tambahan pulak dia tengah sakit. Kalau aku beraya kat sini, aku takut mak aku pulak sedih sebab 2 tahun berturut aku tak balik raya. Walaupun mak mertua aku benarkan kami pulang ke kelantan, tapi aku tahu dalam hatinya begitu berat untuk melepaskan kami pulang kekampung. Begitu juga aku rase mak aku, walaupun dia merelakan kami beraya kat kl. Adik pula, akan bertunang pada hari raya ketiga kat kelantan. Dia juga begitu berharap aku akan dapat hadir pada hari tu. Tapi kadang2 aku cube untuk jadi seperti biasa, tak nak fikirkan masalah ni, sebab ianya memenatkan. Kalau aku dok fikir sangat, kerja pun aku rase malas...

No comments: